مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 16988
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1




ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 16988
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

مسابقات خیابانی بازی



تماس با ما

تعبیر خواب آنلاین


بازی آنلاین



استخاره آنلاین با قرآن کریم



style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="150" align="center" height="225">

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


ادراک و فهم کودکان از فروش در برابر هدف ترغیب کننده تبلیغات غذای ناسالم

عنوان مقاله :

ادراک و فهم کودکان از فروش در برابر هدف ترغیب کننده تبلیغات غذای  ناسالم

ابوالقاسم غلامرضا تهرانی [1]

عبداله اسفندیاری [2]

چکیده:

 مشاهدات بیان می کنند که تا سن هشت سالگی بیشتر کودکان از شناخت و درک تجاری آگهی های تلویزیون ناتوانند و به طور ویژه نسبت به تکنیک های تشویقی و ترغیبی آن آسیب پذیر هستند پس از این سن بیشتر کودکان با مفهوم فروش و نیت و قصد آگهی روبرو می شوند و به طور گسترده می پندارند این تجهیزات به آنها با دفاع های شناختی کافی برای جفاظت در برابر تلاش های ترغیبی آگهی دهندگان همراه می باشد.اگر چه برخی مقالات قبلی درباره ی رد کردن و شکست در تفکیک و تمایز میان آگاهی کودکان درباره ی فروش در مقابل هدف تشویقی مورد انتقاد قرار گرفتند،تفهیم مورد دوم یک مفهوم پیچیده و دفاع شناختی بالاتری می باشد.متاًسفانه مقالات کمی برای ارائه پیشنهاد درباه ی چگونگی سن آگاهی ضرورت هدف تشویقی وجود دارد:هدف ما نشان دادن این بحث مهم می باشد.کودکان (به تعداد 594 نفر) از هر سنی به کار گرقته شدند از گروه پیش دبستانی 5-4 ساله تا دسته ی 7 (12-11) سال از ده مدرسه ی ابتدائی در شهر پرد در غرب استرالیا و آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی مک دونالد را به نمایش گذاشتند.درک هدف های آگهی تلویزیونی ارزیابی کننده ی هر دو بخش غیر زبانی (نشانه های تصویری)و زبانی (صحبت های کوتاه گروه های 4-3)را در برداشه است،همراه با تمایز و تفکیک ویژه که بین فروش در برابر «هدف تشویقی» قرار گرقت.سازگازی با مقالت قبلی،اکثریت کودکان توصیف کردند هدف فروش در آگهی های تلویزیونی را که توسط بچه های 8-7 ساله که هم از طریق زبانی و هم غیر زبانی بوده، به میزان 90 درصد توسط بچه های 12-11 ساله رشد داشته است.آگاهی هدف تشویقی و ترغیبی به طور آهسته ای به عنوان یک تابع سنی پدیدار شد اما حتی توسط گروه سنی بزرگترها که فقط  40 درصد بموند بیان شد که آسیب پذیری به آگهی های تلویزیونی ممکن است پا فشاری شود تا کودکان بزرگتر از آنچه که قبلاً فکر می کردیم شوند.این مشاهدات و یافته ها مفاهیم مهمی هستند که شامل مباحثات فراگیر آئین نامه ها یی درباره ی غذاهای ناسالم و دیگر اهداف تبلیغاتی در مورد بچه ها می باشد.

کلمات کلیدی: کودکان-تلویزیون-آگهی  - توسعه و پیشرفت شناختی چاقی- هله هوله

*   مقدمه:

در دهه های اخیر سرعت چاقی در دوران کودکی در گوشه و کنار جهان در یک اسلوپ و روش سخت افزایش داشته است.زیرا غذاهای سرشار و متراکم از انرژی اما با ارزش تغذیه ای ضعیف عموماً و به طور فراوان مورد تبلیغ در آگهی های تلویزیونی قرار گرفتند در میان  زمان های برنامه های تلویزونی پخش می شدند و باعث ایجاد یک علاقه ی طبیعی در تعیین ستون مقدار پیشرفت این چنین غذاهایی که کمک می کردند به افزایش چاقی کودکان گردیده بود.

چنیدن مقالات اصلی و مهم نتیجه گیری کردند که آگهی های مربوط به مواد غذایی کمک به افزایش وزن در دوران کودکی می کند توسط منحرف کردن و خراب کردن صلایق غذایی بچه ها ،درخواست و نیاز بدنی آنها،الگوهای مصرف و آگاهی و دانش تغذیه ای تحقیقات گسترش یافته خاطر نشان می کنند که بیشتر بچه های زیر سنین 8-7 سال، دریافت چشم اندازهای دیگر بسیار مشکل می باشد،از این قبیل که آنها ظرفیت شناختی کمی برای ارزشیابی و دفاع در برابر تلاش های تبلیغاتی غذایی و فریبندگی آنها دارند.اگر چه ،فهرست علایم آن متفاوت و متنوع می باشد،گروهی از طبقات نسبت به پیشرفت استحکامات و دفاع شناختی نا متناقص هستند و در مقاله شرح داده شده اند.این طبقات توسط این موارد شاخص بندی شده اند:مرجله ی پیش شناختی ، که اغلب کودکان زیر سنین 5-4 سال هستند و در تشخیص تفاوت ها میان آگهی های تلویزیونی و محتوای برنامه توانایی ندارند و باز می مانند.هدف غیر دائمی و نوبه ای، که کودکان بر این باورند که آگهی ها «به سمت آرایشی و تزئینی شما را پیش می برند،گرفتن هر چیزی برای خوردن را درک می کنند ؛ نیت و اهداف آگهی بخش ،که کودکان آگهی را به عنوان منبع اطلاعات درباره ی در دسترس بودن محصولات به آنها می نگرند؛ و «نیت  فروش» که بچه ها ی بالای 8-7 سال عموماً تشخیص می دهند که اهداف تبلیغات «فروش» محصولات تبلیغی می باشد.اگر چه به نظر می رسد که تصاعد تسلسل پیشرفتی نسبت به درک ،نیت فروش، مشاهده شده است که بسیاری از بچه ها حفظ می کنند هر دو  باور ساده و پیچیده را به طور همزمان ،برای مثال ،کودکان بالای سنین 8-7 سال شرح می دهند که نیت فروش تبلیغات را درک می کنند و نیت و هدف اطلاعاتی را متوجه هستند.بعضی از پژوهشگران سؤالی را مطرح می کنند  که آیا ظرفیت بچه ها برای شناخت نیت فروش تبلیغات بر توانائی آنها در ماهرانه صحبت کردن به طور شفاهی از قبیل محتویات پیچیده وابسته گسترش یافته است.پیشنهاد شده است که بچه ها کوچک 3-2 سال می توانند به طور موفقیت آمیزی تصویر صحیحی را از دو گزینه ی مجسم شده و به نمایش درآمده هدف فروش بالاتر از سطح و در نظر گیری شانسی انتخاب کنند.اگر چه علم اصول و روش شناسی در بین این تحقیقات به طور مدور انتقاد شده است و آزمایشات و تجربیات وابسته به آن استفده از یک گروه بزرگتر پاسخ های تصویری برای تکرار نتایج و یافتن اینکه دانش و آگاهی غیر زبانی به طور کامل مشابه آگاهی زبانی می باشد با شکست مواجه شده است.اهمیت دادن به این شواهد،انجمن روانشناسی آمریکا توصیه می کند که هیچ آگهی نباید به طور مستقیم به کودکان زیر سنین 8-7 سال نشان داده شده زیرا بچه های زیراین سن نباید مفهوم فروش آگهی را درک نمایند.اگر چه ،دیگران ثابت می کنند که حتی تفکر کودکان در سنین 8-7 سال قادر به شناخت نیت فروش آگهی هستند،آنها همواره فرآیند و پردازش آگهی با مهارت های ساده و پیچیده را دارا هستند زمانیکه با بچه های بزرگتر از سن 12-11 سال مقایسه می شوند،مدل آگاهی ترغیبی پیشنهاد می کند که کودکان تفسیر می کنند،ارزیلبی می کنند و پاسخ می دهند به تلاشهای تاثیری و نفوذی از طریق یک آگاهی ترغیبی شخصسی بر اساس تجربه های زندگیشان.

جنبه ی مهم این مدل این است که پیشگویی هایی که  «آگاهی ترغیبی» را انجام می دهند به سمت طی دوران کودکی و بهتر بودن به سمت دوران بزرگسالی ادامه پیدا می کند.این برجستگی ها و تاکیدات یک یک انتقاد بر شماری از منتقدان است که بیشتر پژوهشگران در تفکیک و تشخیص روشن میان آگاهی و دانش بچه ها درباره ی هدف فروش آگاهی در مقابل درک قدر و ارزش هدف ترغیبی آن با شکست مواجه شده اند .این منتقدان بحث می کنند که تشخیص وقدرت.هدف و نیت ترغیبی ،بیشتر از هدف فروش ،یک فاکتور انتقادی در فهماندن ظرفیت بچه ها برای دفاع شناختی می باشد.واژه ی «فروش»و «ترغیب»اغلب به طور قابل تغییر پذیری در این مقاله عمل می کند.اگر چه ،رابرت ادراک و تصور کودکان را در نیت فروش به عنوان ترقی و پیشرفت محصول به وسیله ی اراوه ی ویژگی های آن و کیفیت آن در یک شیوه ی بدون تبعیض ضروری تشخیص می دهد،مقایسه می کند برای درک ارزش پیچیده ی کودکان در هدف ترغیبی که به موجب آن تبلیغ کنند گان تلاش می کنند تا محصولات خوشایند خود را افزایش دهند از طریق تکنیک های جذاب تشخیص بچه ها از هدف تشویقی و ترغیبی لزوماً نیاز به یک قدرت ارزیابی «هدف فروش»دارد،اما به علاوه ،نیازمند شناخت هایی هستند که تبلیغ کننده گان در تلاش هستند تا منتقدان چیزهایی را انجام دهند که آنها در غیر این صورت انجام نمی دهند.به علت فقدان فهرست علایم نا استوار در مقاله ،تشخیص و تعیین اینکه چه سنی بچه ها قدرت تشخیص «هدف ترغیبی»آگهی ها را دارند مشکل می باشد.هم چنین مطمئناً بعداً در دوران کودکی 8-7 سال زمانیکه درک ضرورت هدف فروش را می یابند ،اما چطور پس از آن به طور روشن با آ مواجه می شوند .آتش تمایز میان «تشویق برای خرید کردن»را قابل بررسی می داند،که از حدود سن 8 سالگی پدیدلر می شود ،و «ترغیب و وادار برای خرید»کردن را از حدود سن 10 سالگی پدیدار می گردد.اگر چه آنه این مقیاس ها را فراتر تعریف نمی کنند و یا حتی آنها داده های مقداری را هم گزارش نمی کنند.مطالعه و بحث حاضر زمزمه ی نشان دادن این اختلاف در مقاله ی حاضر می باشد که توسط آزمایش و بررسی یک نمونه ی بزرگ از بچه های مدرسه ای در سنین 12-5 سال رای تعیین سن سخت و قاطع در تفهیم فروش در برابر و ترغیب ستون در پدیده های آگهی می باشد.روش های زبانی بر اساس کارکرد آتش می باشد که برای کاوش استفاده شده است در زمانیکه قدرت تشخیص بچه ها در نیت وادار کردن و ترغیب در آگهی ها پدیدار می گردد.مقیاس پاسخ گوئی تصویری،بر اساس کارهای تجدید نظر شده ماک لین می باشد،که برای بر قرار کردن آتس می باشد که برا ی کاوش استفاده شده است در زمانیکه قدرت تشخیص بچه ها در نیت وادار کردن و ترغیب در آگهی ها پدیدار می گردد.مقیاس پاسخ گوئی تصویری،بر اساس کارهای تجدید نظر شده ماک لین می باشد، که برای بر قرار کردن یک مقایسه غیر زبانی «هدف فروش » در نمونه ی ما می باشد.

شکل 1 : برگ های پاسخ های تصویری غیر زبانی برای سوال «رونالد مک دونالد چه چیزی را برای انجام دادن از شما می خواهد؟»

*    روش ها و متدها:

بچه هایی از ده مدرسه ابتدایی در منطقه ی پایتخت نشین پرد مورد انتخاب قرار گرفتند،توسط مقامات اجتماعی اقتصادی (SES )انتخاب و طبقه بندی شدند که توسط اداره ی آمار استرالیا (SEIFA )پیشنهاد شدند.در کل 594 بچه که تقریباً به طور مساوی شماری از دانش آموزان دختر و پسر بودند از ده مدرسه به کار گرفته شدند و برگزیده شدند.در هر مدرسه ،بیش از هشت بچه به ازای هر طبقه از پیش دبستانی (5-4 سال)تا دستهی 7 (12-11 سال) مورد آزماش قرار گرفتند.این بچه ها به 8 گروه  و به طور میانگین 8/3 بچه به ازای هر گروه تقسیم بندی شدند.مصاحبه کنندگان گروه توسط دو محقق که به کمک آنها می آمدند با یان پس زمینه ها در روانشناسی کودکان مجهز شدند و هر بخش شامل ،4 پسر یا دختر از یک طبقه خاص بودند.آزمایشات در زمین های مدرسه ساخته شدند که در یک کلاس که به طور مخفیانه آنرا نظارت مي كردند و يا در فضاي اداره كه فرض بر اين بود كه متناسب براي هم مديران مدرسه و هم محققين بود صورت گرفت. برگه هاي اطلاعاتي براي والدين ارسال شد تا درباره ماهيت مطالعه و تحقيق آگاهي داشته باشند و رضايت حفظ را براي شركت فرزندانشان الام دارند. موافقت اخلاقي و تائيد آن از دانشاهكورتين و از كميته اخلاقي هم فراهم گرديد. روش شناسي اين موضوع در بر گيرنده هر گروهي است كه اولين تماشاي ويدئوئي تبليغات مك دونالد بود كه كاركتر مك دونالد آن را به نمايش در اورد و يك گروه از بچه ها در زمين سبز بازي مي كردندد همراه با تعدادي سگ واقعي و ترويج و نمايش « آغل توله سگ ها» كه به صورت اسباب بازي بودند.يك قاب پاياني عروسك هائي را نشان داد كه كنار هم يك شام شاد را همراه صورت بلند يك كودك بود كه اظهار داشت كه اسباب بازي هاي «آغل توله سگ ها» براي زمان محدودي در دسترس مي باشد كه با اين مضمون بود « شام شاد در رستوران هاي مك دونالد» آگهي ها انتخاب شده بوند زيرا آن شامل هيچ نقش مجسمي به طور واقعي از رفتارهاي خريداري يا غذاهاي مصرفي نبوده است. فراهم كنندگان راهنمائي كردند و آموختند كه بچه ها خيلي با دقت به آگهي ها انتخاب شده بودند زيرا آن شامل هيچ قش مجسمي به طور واقعي از رفتارهاي خريداري يا غذاهاي مصرفي نبوده است. فراهم كنندگان  راهنمائ كردند و اموختند كه بچه ها خيلي با دقت به آگهي ها نگاه كنند دوباره قبل از اينكه به سوال هاي مربوط به آن پاسخ دهند. بچه ها سپس با يك صفحه مفرد كه 5 منظره را در بر داشت مواجه شدند. هيچ كدام از آنها با آگهي به نمايش در نيامده بودند. اين ها شامل اين مارد بودند: 1) بچه ها يك آگهي تلويزيوني مك دونالد را مشاهده كردند؛2) بچه ها به همراه مادرشان برا يخريد غذا به يك رستوران مك دونالد رفتند؛ 3) بچه ها به همراه مادرشا كتابي را درباره سگ ها خواندند؛ 4) بچه ها به همراه سگ ها قدم مي زدند؛ 5)  بچه ها ر حال خوردن يك غذاي مك دونالد بودند. يك كپ از اين پاسخ ها در شكل 1 مشاهده مي شوند.از بچه ها سپس خواسته شد كه به تصاوير نگاه كنند و دور انچه را كه مك دو.نالد از آنها مي خواست خط بكشند.اين سوال و صفحه پاسخ ها موافق با گفته هاي مك لين بود. از بچه هائي كه پرسش شده بود اگر آنها بتوانند بيش از يك پاسخ را دياره بكشند كه ساختار آن اينچنين باشد : « دور گزينه اي را خط بكشيد كه فكر مي كنيد از شما خواسته اند تا آن را خط بكشند كه مادر و بچه هاي او براي خريد غذا از مك دونالد رفته اند. ما به طور ازمايشي تعداد راه هايي را كه براي تست كردن توانايي بچه ها برايشرح و توصيف زباني اهداف آگهي هاي تلويزيوني با بچه هايي كه بر مدرسه يازدهم از اين تحليل هاي نهايي استفاده نكردند. اين آزمايش پيشنهاد مي كند كه مصاحبه كنندگان فردي نتيجه گرفتند در ترديد در پاسخ ها و شك داشتن بسياري از بچه ها ، به خصوص در سنين پائين تر ، و از اين رو ما دريافتيم كه داده هاي اين بازدهي به طور كامل ادراك انها را از اهداف آگهي تلويزيوني ارائه نمي كند.بنابراين ما روش شناسي را قبول كرديم كه توسط آتس استفاده شده بود.با تقسيم كردن بچه ها به دو گروه مورد بحث كوچكتر كه شامل سه تا چهار دختر يا پسر بودند.ما دريافتيم كه اين باور ها غني تر از الكتشاف تفكر كودكان و فرايند هاي آن نسبت به مصاحبه كنندگان شخصي است ؛ همانطور كه بچه ها بيش از آساني و كك به يكديگر پديدلر شدند تصميم هاي دروني و باطني انها بيشتر بود و اعتقاد آنها در شرح دادن و توضيح و تفسير خودشان بيش از اينها بود.هر بچه با اين  گروه هاي وچك از آنها سوال شد، در تلاش كردن به اين سوال: تبليغ در تلويزيون براي چه مي باشد؟

پس از اينكه به هر بچه فرصت پاسخگوئي داده شد، تهيه كنندگان بررسي كردند كه هر بچه بيشتر ادماه مي دهد، اجازه مي دهد برخي مبادلات و تغييرات براي رخ دادن در گروه باشد. اكتشافات و شناسايي در بر گيرنده تفحص در آگاهي و دانش بچه هايي است كه آگهي را ايجاد مي كنند، آنچه در آگهي ها انجام مي دهند زمانيكه در تلويزيون نيستند ف و آنچه كه اتفاق خواهد افتاد اگر هيچ آگهي بيشتري در تلويزيون نباشد. اين بحث ها ادامه مي يابند تا زمانيكه بچه ها عرضه مي دارند كه هيچ بينش جديدي ندارند و عموما حدود 10دقيقه به طول مي انجامد . بلافاصه پس از هر بحث گروهي بچه ها به كلاسشان باز مي گردند و تهيه كنندگان نكته هاي هر عبارت  و بيان كودكان را مورد نقد و بررسي قرار مي دهد.بيشترين جزئيات نكات پس از گوش دادن به نوارهاي صوتي بحث ها به ان اضافه مي شوند.بعد از اينكه تمامي داده ها جمع آوري شدند، يك تحليل موضوعي در استفاده از يك چارچوب پيشين و طبقه بندي كردن شيوه هاي شناختي قبلي كه شرح داده شده اند استنباط مي گردند كه در مقاله توصيف شده اند، توجه مضاعفي به تمايز و تفكيك رابرت پرداخته شده است كه بينهدف فروش و هدف ترغيبي مي باشد.مقدار و حوزه ي ادراك بچه ها از اهداف تبليغات به عنوان يكي از موارد  زير طبقه بندي شده اند : 1) پيش شناختي، براي مثال ، نداشتن،تبليغات موجود در تلويزيون ، تبليغاتي كه با مزه و عجيب هستند.2)‌منظور و هدف اطلاعاتي، براي مثال، من مي توانم به توالت بروم، استراحت دادن به بازيگران براي استراحت 3) منظور و هدف اطلاعاتي ، براي مثال، شما مي دانيد كه چه چيزي جديد است، بنابراين من مي توانم به مادرشان دهم انچه را كه ندارم 4) هدف فروش برا ي مثال ، بنابراين مدم انچه را كه در تبليغات امده است خريداري مي كنند، فروش انچه كه در آگهي آمده است. 5) هدف ترغيبي و وادار كننده، براي مثال، وادار كردن شما براي خواستن و خريد آن ف ديدن چيزهايي كه شما آن ها را خواهيد خواست و آنقدر خواهيد خواست تا آن را بخريد. دو رمز گذاري دسته بندي مستقل هر پاسخ كودك با يك سرعت توافقي به دست آمده k=0/93 مي باشد. براي حفظ پاسخ هاي كد گذاري متناقض، دو رمز گذاري هر نوع را مورد بحث قرار داده اند و به يك توافق و اجماع رسيده اند.

خواندن درباره سگ ها

 

نگاه کردن تبلیغات مک دونالد در تلویزیون

 

مصرف کردن مک دونالد

 

پیاده روی همراه سگ 

 

خرید از مک دونالد

 

دسته 7

11-12 سال

 
http://persell.persiangig.com/h/persell.ir-4.gif

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: اسفندیاری تاريخ: سه شنبه 20 تير 1391برچسب:مقاله, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید http://www.upsara.com/images/3gigl4qmria0i6i9070.jpg http://www.upsara.com/images/y63rpxda31npvkqg5wb.jpg http://www.upsara.com/images/43m5old6eofi2owvc6dg.jpg

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to btca.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com